Известие

Collapse
No announcement yet.

Hill holder unavailable

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Hill holder unavailable

    Здравейте, преди ми даваше от време на време съобщение, че hill holdera е unavailable, но се махаше само при следващото пълно спиране, на светофар или легнал полицай. Но от скоро, се появява още при стартирането на двигателя и не се маха, следователно и hill holdera не действа. Попрегледах в алфаоунъра и намерих тази тема:

    http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...2244?_k=0l5vq1

    Както предполагах, виновникът май е стоп машинката, свалих я и издърпах пишпонъка, който явно беше хлътнал навътре. След слагане на колата, още при първото натискане на спирачката, се чу прищракване от същата тази гад. Съобщението за hill holdera си се появи и пишпонъка пак хлътна навътре. Та дали, ако намеря нова стоп машинка, ще реши проблема, или има и други възможности, от които да идва проблемът?
    Attached Files

  • #2
    Да допълня, че пружината на съединителя прискръцва в средно положение, при натискане и отпускане, може и от това да е

    Comment


    • #3
      Прегледай датчика на задния мост от който взима инфо кога колата е спряна на наклон. Вероятно там е проблема. Стоп машинката няма как да се повлияе от минаване през легнал полицай. Това което си дръпнал и се е върнало е самонагласянето и. Скърцането на съединителя също не е фактор. Ако имаш темпомат пробвай дали работи, ако работи вс е ок със стопмашинките.
      Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
      Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
      Горе главата, нищо че е празна...

      Comment


      • #4
        Аз също имах подобен проблем- излизаха ми две грешки:
        1. VDC not available;
        2. Hill Holder not available;
        3. Педалът на спирачката не се връщаше изцяло до горе (1-2см оставаха) и ми светеха стоповете;

        като ми светеше и лампичка на таблото. Оправи се със смяна на стоп-машинка и вече нямам индикация по таблото, работи hill holder-а и не ми се "лепи" педала на спирачката.
        Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm Q-tronic 2007

        Comment


        • #5
          Аз също имах подобен проблем- излизаха ми две грешки:
          1. VDC not available;
          2. Hill Holder not available;
          3. Педалът на спирачката не се връщаше изцяло до горе (1-2см оставаха) и ми светеха стоповете;

          като ми светеше и лампичка на таблото. Оправи се със смяна на стоп-машинка и вече нямам индикация по таблото, работи hill holder-а и не ми се "лепи" педала на спирачката.
          --------------------------------------------------------

          При мен същият проблем идваше от ABS датчика...В случая с коегата, вероятно става въпрос или за стоп машинка или датчика на хил холдъра на задния мост.
          Alfa Romeo 159 1.9 JTDm, SW, Lancia Delta II 1,6
          ".... 150 На превала Ляв 5 и веднага Десен 5! спирай, че си ебало майката за Ляв 2 на скок !!!ХОРАТА... "

          Comment


          • #6
            Чел съм из темите,че е възможно и от слаб акумулатор да се появяват посочените индикций по тблото....но нз

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от sasho_n2 Покажи съобщение
              Аз също имах подобен проблем- излизаха ми две грешки:
              1. VDC not available;
              2. Hill Holder not available;
              3. Педалът на спирачката не се връщаше изцяло до горе (1-2см оставаха) и ми светеха стоповете;

              като ми светеше и лампичка на таблото. Оправи се със смяна на стоп-машинка и вече нямам индикация по таблото, работи hill holder-а и не ми се "лепи" педала на спирачката.
              --------------------------------------------------------

              При мен същият проблем идваше от ABS датчика...В случая с коегата, вероятно става въпрос или за стоп машинка или датчика на хил холдъра на задния мост.
              Сори за офтопика, но кое е сложното като цитирате, просто натискаш ЦИТАТ и после пишеш преди първите или след последните символи [/QUOTE] , които обозначават начало и край на цитата.
              Като махнете част от тях и се получава объркване, понеже се смесва вашето мнение с цитираното.

              Сега по темата- какво се чудите- човека си казал че му Пука машинката и я е свалял дори. Да се направи една диагностика и ще си каже на 100% , но и съветът по-горе с Пробата на темпомата, също е вариант, понеже той е пряко свързан с машинките на спирачката и съединителя
              EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
              EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
              NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

              Comment


              • #8
                Сега излизах да пробвам дали бачка темпомата - работи си. Още при даване на контакт изкара съобщението, покарах малко по-агресивно че пусна регенерация. Газ, яки спирачки. Та по едно време видях, че се е махнала. Загасих колата, запалих след 30мин. не се показа още при контакта, но малко след потегляне пак дойде. В момента я четем и беше записана грешка "brake pedal switch" , изчистихме я и махна. Онзи ден обаче нямаше никаква грешка. Бе ще видим, ще се обажда ли пак или няма да дразни

                Comment


                • #9
                  И моята показваше грешка стоп машинка.Обаче няма и задна светлина?
                  И познайте бушон F35 7,5a изгорял,нов бушон и задна светлина работи и хил холдара.Успех на всички.
                  Alfa Romeo 156 2,0 TS
                  Alfa Romeo 159 1.9 JTS

                  Comment


                  • #10
                    След появата на въпросната грешка (VDC индикацията + съобщението hill holder not available) направих диагностика на ABS - а и видях, че статусът на педала на съединителя е "pressed", когато не е натиснат и не се променя. Размърдах педала, дърпайки го в задно положение и статусът започна да се сменя адекватно.
                    Това е логично, защото реално hill holder - ът се задейства, когато има наклон, регистриран от сензора за надлъжно ускорение и когато се натисне съединителя. Когато системата никога не отчита ненатиснат съединител, е нормално да визуализира такава грешка.

                    Очевидно проблемът е в клеясването на нормално затворения конкакт на машинката на съединителя и така може да се случи той да стои отворен при ненатиснат педал.

                    Някои колеги твърдят, че същата грешка се появява при кекав акумулатор. Аз се съмнявам да има такава връзка а ако наистина има, това говори зле за електрониката в тази кола.

                    PS:

                    Иде реч за TRW Lucas ABS (ESP) централа.
                    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 16:27.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment

                    Working...
                    X